Sunday, May 6, 2012

♥TAQWA wa IMAN An-Nisa'♥

 Bismillahhirrahmannirrahim....

~INGATLAH wahai wanita.. banyak mana pun PUJIAN yang anda terima seperti:~


"awak cantik lah..:DDD, awak comel lah..^_^, manja nya posing mcm tuh..>_<,
alahai,cuTe mute la awak ni..:P, senyuman tuh memang manis sangat3,buat sy asyik nak tengok je..~_O, awak ada lesung pipit la,lawa sangat, nak pinjam boleh x??..O_O, Rambut awak lurus lah, mesti guna jari pon boleh kan?hehee..:P, awak terlalu baik dan cantik, teringin nak kawan dgn awak la..>_<"
 

Firman Allah: “Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertaqwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi.” (al-A’raaf, 7:96)

~Suatu hari nanti semua itu bukan menjadi nilaian ALLAH... 
ALLAH tidak menilai kecantikan yang anda miliki itu, tapi..
Keimanan dan Ketaqwaan dalam hati dan jiwa kamu itulah yang menjadi nilaianNya.. 

 Firman Allah: Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu disisi Allah ialah orang yang paling taqwa diantara kamu. (al-Hujuraat, 49:13)

Firman Allah: Niscaya Allah akan meninggikan orang-orang yang beriman di antaramu dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan beberapa darjat.” (al-Mujadilah, 58:11)

Jadi, Walaupun anda miliki 100% kecantikan sekalipun, andai anda tidak memelihara diri dan AURAT anda,
tiada gunanya anda mendapat pujian seperti itu, kerana ALLAH murka atas perbuatan anda itu.. 
buat apa kita hidup dapat PUJIAN manusia tetapi dapat MURKA ALLAH??? manusia atau ALLAH yang cipta kita??? Jadi, berterima kasih lah pada ALLAH sbb beri peluang pada anda masih bernafas sekarang ni untuk anda kembali ke Jalan yang Lurus dan 
BERTAUBAT lah sekarang.. 
Jangan tunggu hari esok,lusa atau sebentar lagi, 
kerana kita tidak pasti AJAL MAUT kita akan tiba..~

Firman Allah: “Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilan, yang kemudian mereka bertaubat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah taubatnya; dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. Dan tidaklah taubat itu diterima Allah dari orang-orang yang mengerjakan kejahatan (yang) hingga apabila datang ajal kepada seseorang di antara mereka, (barulah) ia mengatakan : “Sesungguhnya saya bertaubat sekarang”. Dan tidak (pula diterima taubat) orang-orang yang mati sedang mereka di dalam kekafiran. Bagi orang-orang itu telah Kami sediakan siksa yang pedih.” (an-Nisa`: 17-18)
 

Akhir kalam dari Ucuuu,
"Tingkatkan KEIMANAN dan KESABARAN, moga kita menjadi insan yang tinggi KETAQWAAN dan KECINTAANNYA kepada ILAHI.. InsyaAllah..^_^.."

No comments: