Friday, July 16, 2010

sEsUAtu yAng TidAk didUgA...

BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM...

Astaghfirullahalazim....


ucuuu di kejutkan OLEH sahabat serumah ucuuu sebentar td.... adalah lebih kurang antara pkol 12.30 pg-1.00 pg td.......

mULA2 tuh,shakiLA kETuk pintu bilik ucuuu,pastu die mintak ucuuu temAn die tgok Ade mcm bunyik "PELIK" kat LUAR rumah kitorunk kat pintu blakang tuh.... mULA2 uh, ucuuu ckp dgn KiLa, "KUCING" kot.....tp KILA ckp,TAKOT bnde lain sbb bunyik die mcm PELIK sgt........xseperti sblm2 ni,mmg KUCING.... Lepas tuh,ucuuu dan Kila pon buKA tingkap first kat depan bilik ucuuu dgn kila tuh..kalo bukak tingkap tuh,mmg leh nmpak la ape yg ade kat luar rumah tuh..... kami pon bukak sme2.. USHA punye usha... tetibe kitorunk trnmpak ade KELIBAT MANUSIA "MELOMPAT" dr pintu blakang rumah kami....
"Ya Allah, KILA, tuh ORG tuh.....".... KILA dan aku pon JERIT KASAR kpd LELAKI yg cuba melarikan diri itu....
KILA ckp, "WOOOoooOOoooiiiiii"....(buat2 sUARE BESar2 sket).. takot sket pencuri tuh.... tuh yg die KELAM KABUT lari uh... tp kami xsempat nmpak la die tuh sape,cuma nmpak dr BELAKANG jerk....die pkai t-shirt wane putih.....

Lepas tuh ape lg,kitorunk pon Cepat2 Pergi dekat BILIK kawan kami yg pintu die mmg senang terbuka tuh,tp pintu tuh ade GRIL da... mmg sntiasa KUNCI la.. yg rosaknya PINTU biase yg kayu tuh,kalo org tolak je atau angin tolak, mmg boleh trbuka sndiri... TAPI still xboleh masok la selagi GRIL tuh xtrbuka....... mngkin "PENCURI" tuh hndak kopakkan kot,tp sebb kami da perasan die dulu,so, die sndiri KELAM KABUT melarikan diri...
Alhamdulillah...syukur sgt kpd Allah sbb mnjaga kami..da la kami ni smue perempuan....ucuu CUAK sgt2 td taw........ Alhamdulillah.. KILA bru je lepas abesh bce YAssin wktuh tuh,tetibe die dgr bunyik pelik dan ANJING pulak berbunyik2 kn... tuh yg jadik KEMUSYKILAN kila mnjadik semakin meningkat lalu meminta tolong aku skali untuk usha ape yg de kat luar sbenarnye...
MEMANG lepas je tuh,KAMI smue,ucuuu,KILA dgn SARA pi tutup PINTU bilik tuh,dan KUNCI btol2 kunci la... pastu kioturnk cek kat BAWAH lak.. kitorunk tutup smue tingkap kasik btol2 RAPAT ...PINTU dapor pon kitorunk kunci dan MANGGA skali....

Ya Allah...kau selamatkn lah kami smue di dlm rumah ni, supaya tidak ade berlaku perkara2 yg xdiingini kpd diri kami ini..... ENGKAU pelihara lah kami ya Allah... ENGKAU lindungilah rumah kami dr pencurik2 yg xbertanggungjawab tuh smue...
Amin Ya Rabbal Alamin..



PESANAN kpd SMUE ORG : kpd smue PENGHUNI FAIR PARK anda di minta BERHATI2 pd wktu mlm..KUNCI smue sgala PINTU ok..tingkap pon jgn lupe kunci skali... rumah sy hmpir di pecah masok td, mujur la ade PENJAGA berbunyik2 di luar,dan mnyebabkn salah sorunk dr teman serumah kami tersedar... lalu kami melihat nya,mmg BENAR ade "maling" mahu cuba masok rumah.. doakan keselamtan kami smue..... syukran....

2 comments:

•✿•fitri ain•✿• said...

takotnye! huhu.
mst blk ftri tu..

ucuuu said...

tu lah fitri..die hmpir mcm nk menuju arah bilik fitri tu kot..
fitri,i mish u.. jge diri baek2 taw....
InsyaAllah..next sem kalo ina dpt praktikal Ipoh, ina still dok umah ni lg... nnti fitri cntact ina la kalo de pa pe ye nnti...
Ina doakan,ape2 pon yg brlaku kat fitri, fitri Tabah menempuhinya... InsyaAllah... fitri kene kuat taw..